Activiteiten

Nieuw: De Oud Alkemade Museumkwis Gedurende de wintermaanden (oktober t/m februari) wordt op zaterdag- of zondagmiddag in het museum de Oud Alkemade Museumkwis georganiseerd. Over de geschiedenis van Alkemade van toen en nu. En over de geschiedenis van de verschillende dorpen uit die tijd. Soms zijn de antwoorden zelfs te vinden in het museum. Niet al te moeilijk dus. Maar vooral gezellig.
Lex van der Zwet en Pieter van Ruiten hebben zich beiden ingespannen om als ware kwismeesters van een uitstapje naar het museum van Oud Alkemade een feest te maken voor het hele gezin, voor uw familiebijeenkomst, het uitstapje van de vriendengroep, de sportclub of vul zelf maar in.

Aanvang: 14.00 uur. Deelnemen kan uitsluitend per groep van minimaal 12 personen. Op speciaal verzoek kan de kwis ook op andere dagen of in de avonduren georganiseerd worden, maar altijd in het museum van Oud Alkemade.

Kosten: Deelname kost slechts € 6.- per persoon. Dat is inclusief het toegangskaartje voor het museum, een hartelijk welkom van de kwismeester, de ontvangstkoffie, thee of fris (mét tuindersgebak). Voor de consumpties in ‘de derde helft’ wordt een geringe bijdrage gevraagd.

Reserveren: Vooraf aanmelden is noodzakelijk U kunt gemakkelijk reserveren via info@stichtingoudalkemade.nl of door te bellen met het secretariaat: 071 – 501 83 26.

Historische wandeling

Een historische wandeling door Oude Wetering.

Als een echte dorpsverteller leidt een deskundige gids u langs vele plekken uit het verleden. Hij laat u op een luchtige en amusante manier kennis maken met de geschiedenis en vertelt over de oorsprong, de gebeurtenissen en de anekdotes uit de tijd van weleer.

De wandeling wordt gehouden op zaterdagen en zondagen (alleen op afspraak) en begint om 12.30 uur bij het museum aan de Saskia van Uylenburchlaan in Oude Wetering.
Na ongeveer 1,5 uur is er een rustpauze op een historische locatie. Na de pauze gaat de wandeling nog een uurtje verder om te eindigen in het museum waar de organisatie u nog graag een consumptie aanbiedt.

Een historische wandeling door het oude Roelofarendsveen.

Als een echte dorpsverteller leidt een deskundige gids u langs vele plekken uit het verleden. Hij laat u op een luchtige en amusante manier kennis maken met de geschiedenis van de oude Veen en vertelt over de oorsprong, de gebeurtenissen en de anekdotes uit de tijd van weleer.

Kosten: deelname van beide wandelingen kost 6 euro per persoon en is inclusief toegangskaartje voor het museum en een drankje tijdens de 'napraat' in het museum.

Reserveren: aanmelden uitsluitend per groep van minimaal 12 en maximaal 20 personen, aanmelden via het secretariaat (071) 5018326 of per e-mail bij info@stichtingoudalkemade.nl.
In enkele gevallen kunnen kleine groepen gecombineerd worden.

De historische wandeling wordt gesponsord door de Woningbouwvereniging Alkemade.

Donateursavond en uitreiking Oud-Alkemadeprijs

De jaarlijkse donateursavond wordt gehouden in ons museum of op een locatie in één van de dorpen van de voormalige gemeente Alkemade.
Tijdens die avond wordt ook de Oud-Alkemadeprijs uitgereikt. Winnaars van de Oud-Alkemadeprijs waren:
Comité H. Bavo in Actie te Oud Ade (2016)
Sjaak en Marga Bouwmeester en Ed en Petra Muller voor hun woning Kerkstraat 77 en 77a in Oude Wetering (2015)
Familie Kolijn voor het pand Kerkstraat 6 in Oude Wetering (2014)
Tim van Veen en Marieke Klein voor hun huis Noordeinde 6 in Roelofarendsveen (2013)
Maaike Offers en Ben van den Ende voor hun huis Julianastraat 52 op de Kaag (2012)
Ronald van der Ing en Karin Kalker voor het pand Witte Singel 17 in Roelofarendsveen (2011)
Dennis van der Ing en Shirley van der Burg voor het pand Kolk 11 in Oud Ade (2011)
Anselm Verhagen en Ellen Faas voor het pand Zwarteweg 14 in Oud Ade (2010).

Zie ook: Vorige tentoonstellingen

^ Home