De Oud Alkemade Museumkwis

Vanaf januari 2018 wordt op zaterdag- of zondagmiddag in het museum de Oud Alkemade Museumkwis georganiseerd. Over de geschiedenis van Alkemade van toen en nu. En over de geschiedenis van de verschillende dorpen uit die tijd. Soms zijn de antwoorden zelfs te vinden in het museum. Niet al te moeilijk dus. Maar vooral gezellig.
Lex van der Zwet en Pieter van Ruiten hebben zich beiden ingespannen om als ware kwismeesters van een uitstapje naar het museum van Oud Alkemade een feest te maken voor het hele gezin, voor uw familiebijeenkomst, het uitstapje van de vriendengroep, de sportclub of vul zelf maar in.

Aanvang: 14.00 uur. Deelnemen kan uitsluitend per groep van minimaal 12 personen. Op speciaal verzoek kan de kwis ook op andere dagen of in de avonduren georganiseerd worden, maar altijd in het museum van Oud Alkemade.

Kosten: Deelname kost slechts € 6.- per persoon. Dat is inclusief het toegangskaartje voor het museum, een hartelijk welkom van de kwismeester, de ontvangstkoffie, thee of fris (mét tuindersgebak). Voor de consumpties in ‘de derde helft’ wordt een geringe bijdrage gevraagd.

Reserveren: Vooraf aanmelden is noodzakelijk U kunt gemakkelijk reserveren via info@stichtingoudalkemade.nl of door te bellen met het secretariaat: 06 20456548 .

Historische wandeling

Een historische wandeling door het oude Roelofarendsveen.

Als een echte dorpsverteller leidt een deskundige gids u langs vele plekken uit het verleden. Hij laat u op een luchtige en amusante manier kennis maken met de geschiedenis van de oude Veen en vertelt over de oorsprong, de gebeurtenissen en de anekdotes uit de tijd van weleer.

De wandeling wordt gehouden op zaterdagen en zondagen (alleen op afspraak) en begint om 12.30 uur bij het museum aan de Saskia van Uylenburchlaan in Oude Wetering.
Na ongeveer 1,5 uur is er een rustpauze op een historische locatie. Na de pauze gaat de wandeling nog een uurtje verder om te eindigen in het museum waar de organisatie u nog graag een consumptie aanbiedt.

Kosten: deelname van beide wandelingen kost 6 euro per persoon en is inclusief toegangskaartje voor het museum en een drankje tijdens de 'napraat' in het museum.

Reserveren: aanmelden uitsluitend per groep van minimaal 12 en maximaal 20 personen, aanmelden via het secretariaat 06 20456548 of per e-mail op de contactpagina.
In enkele gevallen kunnen kleine groepen gecombineerd worden.

De historische wandeling wordt gesponsord door de Woningbouwvereniging Alkemade.

Donateursavond en uitreiking Oud-Alkemadeprijs

De jaarlijkse donateursavond wordt gehouden in ons museum of op een locatie in één van de dorpen van de voormalige gemeente Alkemade.
Tijdens die avond wordt ook de Oud-Alkemadeprijs uitgereikt.

Winnaar van de Oud-Alkemadeprijs 2022 waren:
Wouter en Sandra van Asch
met hun woning: Kerkstraat 76 in Oude Wetering