Museum

Het museum is geopend op zondagmiddag van 14.00 uur tot 17.00 uur en op dinsdagmiddag van 13.30 uur tot 16.00 uur.
Groepen kunnen ook buiten deze uren terecht; voor een afspraak kunt u bellen met het secretariaat: 06 22122953. U kunt ook een e-mail sturen via het contactformulier.

Entreeprijs is voor donateurs gratis en voor niet-donateurs € 3,-

Op 1e en 2e Kerstdag, 1e Paasdag en 1e Pinksterdag is het museum gesloten, evenals in de maanden juli en augustus.

Ieder jaar worden er in het museum tentoonstellingen gehouden. Het thema van een tentoonstellingen heeft altijd met de historie van de voormalige gemeente Alkemade te maken.

Archief en bibliotheek

Achter het museum bevindt zich het het archief van de Stichting Oud Alkemade. In dit archief zijn duizenden documenten gerubriceerd en opgeslagen zoals foto's, raadsstukken, gegevens van alle clubs uit de (voormalige) gemeente Alkemade, gegevens over woningen, familiezaken als bidprentjes, overlijdensadvertenties, stambomen, krantenartikelen over bedrijven en families en meer van dit soort zaken.

Daarnaast beschikt de stichting over een flinke bibliotheek met alle mogelijke informatie betreffende onze omgeving. Scholieren en studenten kunnen bij ons terecht voor gegevens voor hun werkstuk of scriptie; de ervaring leert dat als er oorspronkelijke gegevens gebruikt worden, de beoordeling hoger is!

Als u geïnteresseerd bent en iets wilt opzoeken over bijvoorbeeld uw eigen familie of sportclub, dan bent u welkom iedere maandagavond vanaf 19.30 uur, dan zijn onze medewerkers aanwezig en werkzaam in het archief en u krijgt nog koffie ook!

Museum Oud Alkemade
Saskia van Uylenburchlaan 22